Translate

Літературне читання

Абетка у віршах
Стали букви у рядок 
І побігли в дитсадок.
 
Хто у них за ватажка?
 
Ну звичайно,
 буква А.

Подивись, прошу тебе:
Ключ в траві, як буква Бе!
Тут веселик походив,

Ключ від азбуки згубив.
В букві Ве,
Напевно, вата,
Бо ця буква товстувата.
Га-га-га та Ге-ге-ге…
Це напевне буква Г?
Буква Ге
 якраз така,

Неначе шия в гусака.

Буква Ґе з ріжком вгорі
Посміхнулась дітворі:
- Щоб дзвінкішу чули мову,
Я прийшла в абетку знову.

Буква «Де» немов на лавці, 
На твердій стоїть підставці.
 Буква Е, поглянь в люстерко:
Схожа ти на етажерку!

Зажурилась буква Є,
Хоча все у неї є.

Але слів на букву Є
Небагато в мові є.

Буква «Же» - неначе жук,
Що потрапив нам до рук.

Збоку, знизу і згори
Схожа «Зе» на цифру три.

А ця ось літера сумна:
Ніяких слів не почина.(и)

Буква «І», неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.

Буква Ї така ж, як І,
Тільки крапок зверху дві.

Чи то дощик ллє довкола,
Чи лютує завірюха
Буква Йот ніде Й ніколи
Не скидає капелюха.
Буква «Ка», буква «Ка»,
Ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик,
Знявши руку,
Витинає гопака.

Лев, лисиця і орел
Дуже люблять букву «еЛ»

Буква «еН», немов драбинка:
Палки дві і перетинка.



Слово МАМА – кожен знає,
 Маля першим промовляє!
Тому букву „М” вивчати
Треба змалку починати.


Сонечко кругленьке – 
Як бублик, колесо.
Точнісінько таке ж воно
Як наша буква «О».

Я із букви Пе торік
Змайстрував собі турнік.

Виліз равлик на стеблинку, 
Зупинився і завмер,
На собі несе хатинку, 
А вона - як буква «еР».

Буква "еС" як місяць в небі, 
Як маленький серпик в полі, 
Як окраєць хліба теплий, 
Кавуна шматок солодкий.
 , ток-ток-ток – 
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву «Т».
Сказав горобчик:
Букву «У» боюсь я дуже, татку. 
Татусь питає: «А чому?»
- «У» схожа на рогатку!
 Що це, що це за підскоки?
Це ж у кого руки в боки?
- Буква еФ на довгій ніжці
Пострибала по доріжці.
Плоскогубці розійшлися,
Розсміялись: ха-ха-ха!
Ці веселі плоскогубці
Схожі з літерою Ха!
Ми домалюємо перо
В папасі букви «Пе».
Тоді її перевернем

І вийде буква «Це».
Буква «Ча»,
Немов стілець.
Догори лиш ніжки.
Навіть з цифрою
Чотири,
Буква схожа 
Трішки.

Каже братик Тимошу:
- Хочеш, букву напишу?
Три стовпці, внизу – межа,
Це для тебе буква Ша!
- Розкажіть про букву Ща!
- Та вона така ж, як Ша,

Тільки в неї, - каже Костик, -
Як гачок, праворуч хвостик.
Я – не шість!
Я – м’який знак!
Це повинен знати всяк.
Буква ця усім відома:
Перед Я вона стоїть.
В ній дві палички і коло —
Згогадаєтесь умить.(ю)

На сторінку «Букваря»
З моря вийшла буква Я
Перевірка навички читання вголос (таблиця)
за ІІ семестр 2014__-2015__ н.р.
2___ клас
Вчитель-класовод  __________
В класі  ___  учнів
Читало  _____ учнів
Дата перевірки _____ травня 2015 р.

з/п
Прізвище, ім’я учня
К-сть сл/хв
Показники читання
Заг.
к-сть балів
Назва тексту, за яким перевіряли
Прави-льність
Усвідо-млення
Темп
Вираз
ність
1









2









3









4









5









6









7









8









9









10









11










 Урок читання в 4 класі
Тема : « Вступ до розділу. Людина починається з добра»
Мета : активізувати й розширити дитячі знання про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати текст(знаходити описи,міркування), навчати виявляти взаємозв’язок між причиною та наслідком;розвивати свідоме, швидке,виразне читання;виховувати доброзичливе ставлення один до оточуючих людей.
Обладнання : ІКТ, презентація до уроку, плакат із зашифрованим текстом.
Хід уроку
I.                   Організація класу
1.Привітання до учнів
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить Вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
2.Тренінгова вправа «Настрій»
   Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)
   -  А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли  ви  гарно  працювали.
- Ну що, готові до роботи?
II Перевірка домашнього завдання
-         Яке було ваше домашнє завдання?(відповіді дітей)
1.    А зараз проспіваємо « Пісню про усмішку» під чудову мелодію.
-         Молодці, гарно заспівали. А з якого дитячого мультика ця пісня?
-                     Діти, а який розділ ми закінчили вивчати на минулому уроці?(Твори зарубіжних письменників)
2.    Фронтальне опитування
Твори яких письменників ми прочитали?
З якої країни О.С. Пушкін?(Росії)
А Божена Немцова?(Чехії)
Яку казку Г.Х. Андерсена ми прочитали? (Гидке каченя)
Хто автор роману про пригоди Тома Сойєра?( Марк Твен)
З якої він країни?
 А який твір, під якою назвою написав Самуїл Маршак?( Майстер-ламайстер).
Хто бажає нам його прочитати?
Оцінювання учнів
III Виклад навчального матеріалу
1.Опрацювання розділу «Світ у мені, і в світі я»
- Як ви важаєте, про що буде описуватись в творах з цього розділу?(Відповіді дітей)
Зачитую з презентаці
2.Повідомлення теми уроку
І тому тема нашого уроку « Людина починається з добра»
1.     Слово вчителя.
-         Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. Ці слова належать тому, хто все своє життя віддав дітям.
2.     Читання – розшифровування слів.
Й…г..   д…ша відв..рт…   і   правд…в…
Ронила  ч…сні  й  правд…в…  сл…ва.
Тож  д…й  н…м,    Боже, щоб і нас навч…л…
Творити  в св…т… добр…ї   д…ла.
Це слова про нашого земляка – Василя Олександровича  Сухомлинського, людини з великої букви, знаної не тільки в Україні, а й у всьому світі.
3.Розповідь вчителя про життєвий і творчий шлях В.С.Сухомлинського
Народився Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці Василівської волості Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Онуфріївський район Кіровоградської області) в бідній селянській сім'ї. Тут минули його дитинство й юність. Як і решта селянських дітей, він вчився в рідному селі у школі і в 1933 році закінчив семирічку. Влітку 1933 року мати провела молодшого сина Василя до Кременчука.
В 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села.
 В 1941 році добровольцем йде на фронт. В січні 1942 року молодший політрук Сухомлинський був важко поранений, захищаючи Москву. Тільки дивом залишився живий. Осколок снаряду залишився в його грудях назавжди. Після довгого лікування в шпиталі на Уралі він просився на фронт, проте комісія не могла визнати його навіть умовно здоровим для військової служби. Його призначили директором середньої школи в селищі Ува Удмуртської АРСР. Як тільки рідні місця були звільнені, він повернувся на Батьківщину і став завідувачем районного відділу народної освіти. Проте вже в 1947 році Сухомлинський просився назад до школи.
В 1948 році Васи́ль Олекса́ндрович стає директором Павлиської середньої школи і беззмінно працює протягом 23 років до кінця своїх днів. В 1948 році це була звичайна, пересічна школа, до того ж ще і майже зруйнована за роки війни, відомою її зробив Сухомлинський.

2 вересня 1970 року Василь Олександрович Сухомлинський помирає, але його внесок у життя твори залишаться назавжди. Василь Олександрович Сухоминський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок для дітей. Його книги виходили і виходять масовими тиражами в багатьох країнах та його світу (Росії, Німеччині, Японії, США, Канаді, Китаї та ін.). Він став визнаним класиком педагогіки 20 ст.
3.    Опрацювання оповідання «Усмішка»
    Сьогодні ми прочитаємо оповідання В.О.Сухомлинського «Усмішка». Я вам його зачитаю, а ви слухайте уважно ,бо потім дасте відповідь на деякі мої питання.
Аудіювання тексту вчителем
4.    Експрес – тест на листочках
1.Дівчинка вийшла на вулицю :
А)Вранці    Б) вдень        В) ввечері
2.Яке волосся в дівчинки?
А)каштанове   Б)чорне   В)біле
3.Кого першого на стежці зустріла дівчинка
А)дідуся           Б) бабусю          В) подругу
4.Що несла дівчинка назустріч дідусеві?
А)квітку   Б) листа          в)Усмішку
5.Кого наступного разу на стежині зустріла дівчинка?
А)дідуся        Б) бабусю          В)жайворонка
6) Що подарувала дівчинці бабуся?
А)квітку      Б)іграшку         в)Усмішку
5.Перевірка написаного ( в парах)
6. Фізкультхвилинка ( під музику з пісні про усмішку)
Нахил голови вперед, назад, вліво,вправо.
Ривки руками в сторону
Присісти ногу вперед(
Права рука вгорі, ліва внизу
Нахил тулуба в сторони
7. Мовчазне читання оповідання
8. Вибіркове читання з елементами бесіди
-Яка пора року описана в творі? Прочитайте відповідні рядки.
-Із яким настроєм вийшла дівчинка з дому?
- Знайдіть і зачитайте опис її зовнішності.
З ким зустрілася дівчинка?
-Яким був дід. Чому у дівчинки змінився настрій?
-Як письменник це описує? Зачитайте .
знайдіть і зачитайте.
9. Гра на розвиток швидкості читання
- діти подивіться і скажіть, хто зображений на малюнку?
Ну що ж Незнайко, не дуже добре вміє читати, робить помилки, ваше завдання виправи ти їх.
Був сонячний червневий(травневий) ранок.
Страх оволодів душею(серцем) дівчинки.
Усміхалася дівчинка й бігала (тупала) за метеликом.
Бабуся закричала(усміхнулась).
У неї були карі(блакитні) очі,біле, мов квітуча вишня, волосся.
-         Молодці, допомогли Незнайкові навчитися читати.
IV Підсумок уроку
-         Яке оповідання ми сьогодні прочитали?
-         Хто його автор?
-         Яка головна думка цього твору?
-         Чи сподобався вам сьогодні наш урок?
V Д/з
Ст..126 – 128 переказ

ПІДСУМКОВИЙ УРОК –ЗМАГАННЯ ПО ТЕМІ: "УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ". 3 КЛАС
ТемаПІДСУМКОВИЙ УРОК ПО ТЕМІ: "УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ". 3 КЛАС
Мета: перевірити й  оцінити навчальні досягнення учнів за темою "Усна народна творчість".
Хід уроку
І. ПЕРШИЙ ЕТАП. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ.
Сіли дружно всі за парти -
Хочу вам я щось сказати:
Разом ми казки вивчали,
Разом пісеньки співали,
Скоромовки і прислів'я
Розвивають наші вміння.
А тепер я хочу, друзі,
Щоб ми всі у цьому крузі
Та в цікаву гру пограли
І знання перевіряли.
ІІ. ДРУГИЙ ЕТАП. ПОДІЛ НА КОМАНДИ.
- Діти, підійдіть до мене і  оберіть листочки, які вам сподобалися. ( У вчителя листочки двох кольорів).
- Отже, у нас дві команди. Ваше перше завдання: обрати капітана, дібрати назву, яка б перегукувалася з темою уроку.
1.   " ІII. ТРЕТІЙ  ЕТАП. ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК.(Д/З « Гра Я ТОБІ – ТИ МЕНІ»)
                            Потім мої загадки
Стоїть корито,
Повне води налите. (Ставок)
***
Через воду він проводить,
А сам з місця вік не сходить. (Міст)
***
Хоч не літак, а крилатий,
Без крил не може працювати. (Вітряк)
***
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз - вона
Стала добра і смачна. (Калина)
***
Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати -
Нема що збирати. (Зірки)
***
З небесної діки
Крижані горішки
На землю упали,
Шкоди нам завдали. (Град)
***
Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
рідний дім для неї ліс. (Білка)
***
На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється. (Соняшник)
***



З небокраю, з-за діброви,
Вийшли воли чорноброві:
Принесли водиці дзбан,
Полили і ліс і лан. (Хмари)
***
Живим зерном народжений,
Живу я на землі,
Щодня рум'яним сонечком
Я сходжу на столі. (Хліб)

ІV.ЧЕТВЕРТИЙ  ЕТАП. ВІКТОРИНА "З ЯКОЇ КАЗКИ?"
- Я читаю слова казкових героїв, а команди по черзі відповідають, кому вони належать.
2.   "Де вже миритися? Битися з тобою, з іродом проклятим!" ( Кирило Кожум'яка )
3.   "Онде наша іва, Онде наша діва , На метеному дворці, На тесаному стовпці." (Табунець качок)
4.   "...як була я в лужку, Виломила ніжку, А ви полинули, Мене покинули!" (Кривенька Качечка)
5.      - Знаєш що, діду? Зробимо так: скажемо, що йдемо по грибки, а самі заховаємося та й будемо виглядати, хто до нас понесе воду. (Бабі)
6.      - Це ж уже проклятий змій загубив, видно, мою дитину! (Князеві)
7.      - Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе. (Дідові)
8.   – Чи є, - каже,- на світі такий чоловік, щоб тебе подужав? (князівна)
9.   Кахи- кахи! Щось охрип. (Грицеві)
Фізкультхвилинка «Грицю, Грицю до роботи»
V. П'ЯТИЙ ЕТАП. СКЛАДИ ПРИСЛІВ'Я.
- Кожна команда отримує конверт з чотирма прислів'ями, які розсипались.
ІІ конверт
Без труда                                                      нема плода.
Де сила не візьме,                                          там розум допоможе.
Давши слово - держись,                                 а не давши - кріпись.
Щоб других вчити,                                         треба самому знати.
ІІ конверт
Сім разів відмір,                                             а один раз відріж.
Хто багато робить,                                        той багато знає.
Гостре словечко                                            коле сердечко.
Знання - дерево,                                            а діло - плоди.
(Доповнюють діти своїми прислів’ями)
VI. ШОСТИЙ ЕТАП. Конкурс « ЗНАВЦІ СКОРОМОВОК».
VII. СЬОМИЙ ЕТАП.  БЛІЦ-ТУРНІР.
1.   Що таке фольклор. (Усна народна творчість)
2.   Які жанри фольклору існують? (Пісні, приказки, казки, легенди тощо)
3.   Які особливості чарівних казок? (Герої мають дивовижну силу, чарівні перетворення тощо)
4.   Які народні пісні ми вивчали? ("Пісня житнього віночка", "Два півники", « Грицю, Грицю»))
5.   Як називається  короткий, влучний, образний вислів повчального характеру? (Прислів'я)
6.   Що таке скоромовка? (Жартівливий вислів, складений із важких для вимови слів)
VIII. ВОСЬМИЙ ЕТАП. ПІДСУМКОВИЙ.
Ми всі цікаво з вами грались,
По-дружньому лише змагались.
Тепер прийшла чекана мить
Почути результати гри.
- Визначення команди-переможця. Оцінювання роботи учнів.


Тема : « Вступ до теми. Чарівні  казки. Чия відвага, того й перемога. Народний герой. Кирило Кожум’яка. Прислів’я.»
Мета: ознайомити учнів із поняттям «чарівна казка»; розширювати уявлення про структуру та зміст чарівних казок; удосконалювати навички поділу тексту на частини, вміння будувати «асоціативний кущ»; виховувати любов і повагу до усної народної творчості.
Хід уроку
I. Організаційний момент
 Пролунав дзвінок -
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти - просто молодці
Прикріпляю на дошці смайл "Радість" . Діти сьогодні на урок я завітала до вас саме з таким настроєм.
Психологічна настанова «До успіху»
·         Поверніться один до одного , усміхніться , подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Девіз нашого уроку такий:
·         Не просто слухати, а чути.
·         Не просто дивитися, а бачити.
·         Не просто відповідати, а міркувати.
·         Дружно і плідно працювати.
ІІ. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу
Розпочнемо урок з мовленнєвої  розминки
·         1.    Розчитування,
У поданій таблиці прочитати лише ті склади, в яких є буква о.
2.    Читання скоромовки(швидкісне шосе)
червоне око – повільно, жовте – звичайний темп, зелене – швидко.
Коваль булаву кував, кував і перековував
2. Читання скоромовки 2 учнями на швидкість.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-  Сьогодні на уроці читання ми розпочинаємо новий розділ.
(відкрийте підручник ст..46.
- Прочитайте назву розділу, який вивчатимемо. (З  чистого джерела народної мудрості).)
IV. Виклад навчального матеріалу
З давніх давен дійшли до нас складені народом твори, у яких відображалося його життя, ставлення до природи, праці, людей.
1.      Очікування від розділу
Діти що ви очікуєте від вивчення цього розділу (ознайомитись вивчити прочитати)
2.Технологія «Мозковий штурм».
- Як ви розумієте поняття усна народна творчість?
- Які асоціації у вас виникають з цим поняттям усна народна творчість.(Українські народні казки, прислів’я, приказки, скоромовки, загадки, пісні, забавлянки, заклички, потішки, примовки, лічилки, колядки, щедрівки, хороводи, небилиці, ігри з піснями.)
     3. Слово вчителя
  Правильно, все це відноситься до усної народної творчості. Сьогодні ми з вами будемо вивчати один із жанрів усної народної творчості- казки.
         Казка прийшла до нас із глибини віків. Її знають ваші бабусі, ваші батьки, знаєте і ви.
  - Пригадайте, як слухали ви, затамувавши подих, про курочку рябу, котика та півника, колобка, хитру лисичку, про вовчика і козенят.
  - Про кого розповідається у цих казках? (Про тварин.) Саме в 2 класі ви вивчали казки про тварин.
         Але є й інша група казок, героями яких є люди з надзвичайною силою. Вони вступають у двобій із злом та брехнею, карають ворогів, захищають народ. У таких казках описані незвичайні пригоди, які пов’язані з чарами і перетвореннями. В казках говорять рослини, тварини, різні предмети. Існують дійові особи, яких немає насправді. Це чарівні- казки.
-         Так що таке чарівна казка? (відповіді дітей)
-         Сьогодні ми поринемо у світ чарівної казки разом із казкою «Кирило Кожум’яка».
4.Словникова робота
- Подивіться у нас на дошці «мудра сова». Що це означає? (Словникова робота)
Я вам поясню значення незнайомих слів, які зустрічатимуться під час читання казки.
Леміш – частина плуга, що розрізає землю.
Урочище – ділянка землі, яка чимось відрізняється від навколишньої місцевості (болото,ліс серед поля)
Городяни – люди, які жили у місті
Пуд – міра ваги, близько 16 кг.
Старшина – шановні люди похилого віку
Герой – особа, яка виявляє відвагу, хоробрість у бою і труді.
-         Тепер повторюємо слова за мною!
-         До слів доберіть слова близькі за значенням пОцупить (вкраде), злинув (полетів), благайте ( просіть).


5. Читання казки вчителем
Прослухайте уважно казку « Кирило Кожум’яка»  і скажіть , чому головний герой має таке прізвище?
 - Так чому він має таке прізвище? ( Мочить кожі.)
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила, слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм, у травички позбираєм.
 Пострибаєм як звірята, політаєм як пташки.
Потанцюємо ще трішки, розімнемо ручки ніжки.
Всі веселі, от чудово. До роботи сіли знову.
5.Повторне читання казки разом (Небо – земля)
Земля починають читать текст, небо – піднімають очі від тексту до стелі, земля продовжують читать.
6. Перевірка усвідомлення матеріалу
4. Тестування
1. У які часи відбувалися події , описані в казці?
а) Київська Русь;
б) Незалежна Україна;
в) Радянський Союз.
2. Кого князь послав змієві у дань?
а) Сина;
б) дочку;
в) дружину.
3. Над якою річкою жив богатир?
а) Дніпром;
б) Десною;
в) Дністром.
4. Кого послала князівна зі звісткою до батька?
а) Ластівку;
б) голуба;
в) горлицю.
5. Хто благав Кирила про допомогу?
а) Старі люди;
б) молоді дівчата;
в) малі діти.
6. Чим для змія закінчилася битва?
а) Перемогою;
б) поразкою;
в) перемир’ям.
(перевірка в  парах сусід в сусіда)
V . Узагальнення і систематизація знань
1) вибіркове читання
-Знайдіть і прочитайте, як змій розповідав про Кирила Кожум’яку. За які риси характеру його боявся змій?
-Як описано Кирила у листі князівни? Прочитайте.
-Які вимоги перед князем поставив Кирило Кожум’яка? Прочитай­те, як готувався до бою богатир.
-У якому місці казки передано найбільшу напругу бою?

-Знайдіть  і зачитайте підтвердження з казки  « Кирило Кожум’яка»до ілюстрації Владислава Єрка .(ст..49)

Фізкультхвилинка для очей
Сплять маленькі «совенята»
Раз – розкрили оченята.
Подивилися навколо
Потім вгору і додолу.
Оченята - блим, блим, блим.
Відпочити треба їм.
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми – далі працювати.
2.Мовно – логічне завдання
а тепер попрацюємо ланцюжком один за одним.
 Робота в групах. Характеристика дійових осіб твору.
Перед дітьми – картка з такими словами: хоробрий, мужній, безсердечний, лагідна, ніжна, злий, жорстокий,мила, вогнедишний, тендітна, підступний,кмітлива, сміливий, оборонець, дратівливий, винахідлива , підлий, відважний,волелюбна,  сильний, безстрашний, лиходій, патріот, красива.
Завдання: підкреслити слова, що характеризують:
І ряд.. – князя;
ІІ ряд.. – князівну;
ІІІ ряд.. – Кирила Кожум’яка.
(діти зачитують свої характеристики)
2.      Патріотична хвилинка
Діти,яким є вчинок, коли людина ризикує своїм життям заради щасливого благополучного життя багатьох інших людей, свого народу? (Благородним)
— Отже, вчинок Кирила Кожум’яки був благородним. Чи можуть бути відважні вчинки неблагородними? Наведіть приклади.(відповіді дітей)
— На жаль, деякі люди вдають із себе героїв, бо вони відважні,тобто не бояться небезпеки. Так, у сучасних  фільмах часто показують людей, які десятками вбивають інших, бо мають силу, зброю, гроші. Але ми таких «героїв» не поважаємо та їхніми «подвигами» не захоплюємося. Чому це так?(відповіді дітей)
— Як у народі називається такий благородний герой? (відповіді дітей)
 Народ називає таких героїв — народними героями, і вони є нашими національними улюбленцями. Навіть якщо про нього складено казку дуже давно, ми все одно його знаємо, пам’ятаємо і любимо, адже це —гордість нашого народу. На честь такого героя називаємо вулиці,міста і села.
-          А кого зараз ми називаємо героями України?(відповіді дітей)
-         А чи знаєте ви прізвище людини, героя Бериславщини, чия меморіальна дошка висить у вашій школі за проявлену мужність та героїзм під час Афганської війни?(відповіді дітей)
-         Молодці ми завжди повинні пам’ятати, не забувати своїх героїв, які ставали на захист нашої Батьківщини, проявили мужність, сміливість та відвагу.
3.Театральне читання
 З чого складається текст? (зачин, основна частина, кінцівка)
Поділіть текс на три частини, знайдіть зачин, основну частину і кінцівку
 (зачин-голосом змія, кінцівку - голосом Князівни).та частина яка знаходить між зачином і кін називається основна частина
VI Підсумок уроку
-Як народ віддячив героєві? Чи можна сказати, що головна думка казки висловлена в прислів’ї « Чия відвага, того й перемога» наведеному в підручнику? Доведіть свою думку.
-Яку вічну проблему розв’язує казка “Кирило Кожум’яка”?  Між чим відбувався двобій?(Двобій добра і зла.) Хто у казці був втіленням зла? А хто — добра?
-У цьому вічному двобої добра і зла завжди перемагає добро і лю­бов до рідної землі та народу.
підведемо підсумки за урок
Метод ДРІД (5 хв.)

Тренер пише на дошці:

Д – досвід (що робили, що пам’ятаєте?)

Р – рефлексія (які відчуття, реакція?)

І – інформація (яку інформацію одержали, які висновки зробили?)

Д – дій (як ви будете діяти в майбутньому_
VII . Д/з
Читати і переказувати казку « Кирило Кожум’яка», за складеним вдома  планом
Оцінювання
Мені дуже сподобався ваш урок, дуже активними, розумничками були …. . Сьогодні ви отримаєте гарні оцінки за урок.


Комментариев нет:

Отправить комментарий