Дослідження про властивості води
Досліди для з’ясування
різних станів води
ДОСЛІД І : нагріли воду у чайнику до кипіння.
ВИСНОВОК : Вода – рідина, перетворюється на пару.
ДОСЛІД ІІ : Налили воду у посудину і ставили у морозильну камеру.
ВИСНОВОК : Вода – рідина,
перетворюється в твердий стан при
температурі нижчій від 0 .
Досліди для
з’ясування властивості води розчиняти деякі речовини
ДОСЛІД І : В одну склянку з водою кидали грудочку цукру, в другу
– ложечку солі.
ВИСНОВОК : Вони розчинилися.
ДОСЛІД ІІ : Брали дві склянки. В одну насипали пісок, а в другу – опускали кілька камінчиків.
ВИСНОВОК : Вони осіли на
дно.
Досліди на
онові спостережень про властивості води – рідини
ДОСЛІД І : Налити воду у склянку , потім виливали її на підлогу.
ВИСНОВОК : Вода не має форми, вона текуча.
ДОСЛІД ІІ : У склянку з водою опускали ложку. Спостерігали чи
добре її видно?
ВИСНОВОК : Вода прозора.
ДОСЛІД ІІІ :
Дивилися чи має вона колір, визначали
чи має запах.
ВИСНОВОК : Вода безбарвна, без
запаху.
ПРИРОДА
ВЛІТКУ к.р в 3 класі
Варіант
1
1.
Познач перший місяць літа.
А
липень
Б
серпень
В
червень
2.
Познач характерну ознаку літа в живій природі.
А снігопад
Б
цвіте липа
В збирають урожай овочів
3.Познач, що відбувається з рослинами влітку.
А
з’являються зелені листочки
Б дозрівають
ягоди,плоди
В
жовтіє і опадає листя
4.Познач, в якому ряду наведено назви рослин
луків.
А тимофіївка,лисохвіст,
цикорій, деревій
Б
фіалка,конвалія,копитняк,лісові дзвіночки
В
рогіз,очерет,аїр,ряска,стрілолист
І.
Завдання 5-7 з вибором декількох
правильних відповідей
5.Визнач твердження, у яких записано дії людей, що
сприяють збереженню лісу.( декілька відповідей)
А Збивай
отруйні гриби ногами
Б Не вбивай павуків та не рви павутиння
В Пали
вогнище у лісі
Г Не
ламай гілля дерев
Г Збирай
у букет червонокнижні квіти
.
Д Не руйнуй гнізда птахів
6.
Склади ланцюг живлення у лісі влітку.
_______________________________________________________________________________
7. Запиши рослини занесені до Червоної книги
України
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПРИРОДА ВЛІТКУ
Варіант 2
1.
У якому ряду наведено назви тварин
прісних водойм?
А
заєць,їжак,лисиця,жук-короїд,сорока
Б сом,карась,водомірка,жаба,бабка,бобер
В
кріт,метелик,плиска,деркач,бджола
2. У якому ряду наведено назви неїстівних
ягід.
А вовча
ягода,чорниця,чорна бузина,малина
Б вовча ягода, вороняче око, чорна бузина ,конвалія
В ожина,малина,суниця,чорниця,брусниця
3. Познач характерну ознаку літа в
живій природі.
А достигають ягоди,цвіте
липа
Б повітря холодне
В
збирають урожай овочів
4.Познач, що відбувається з рослинами влітку.
А
рослини влітку перебувають у стані спокою
Б влітку цвітуть дерева,дозрівають
ягоди
В
влітку у рослин змінюється забарвлення листків
5.Знайдіть і зазначте
чотири правильних твердження. Значення
рослин лісу
А Головними
розповсюджувачами насіння в лісі є дрібні тварини і птахи.
Б Збирання лісових ягід та плодів.
В Заготівля лікарської сировини.
Г лісі ростуть
тільки дерева .
Г Чудова
відпочинкова зона.
Д Виділення кисню.
6. Склади ланцюг
живлення в лісі влітку
________________________________________________________________________________
7.
Запиши тварин, які занесені до Червоної книги України
________________________________________________________________________________________________________________
Варіант 2
1.
У якому ряду наведено назви тварин
прісних водойм?
А
заєць,їжак,лисиця,жук-короїд,сорока
Б сом,карась,водомірка,жаба,бабка,бобер
В
кріт,метелик,плиска,деркач,бджола
2. У якому ряду наведено назви неїстівних
ягід.
А вовча
ягода,чорниця,чорна бузина,малина
Б вовча ягода, вороняче око, чорна бузина ,конвалія
В ожина,малина,суниця,чорниця,брусниця
3. Познач характерну ознаку літа в
живій природі.
А достигають ягоди,цвіте
липа
Б повітря холодне
В
збирають урожай овочів
4.Познач, що відбувається з рослинами влітку.
А
рослини влітку перебувають у стані спокою
Б влітку цвітуть дерева,дозрівають
ягоди
В
влітку у рослин змінюється забарвлення листків
5.Знайдіть і зазначте
чотири правильних твердження. Значення
рослин лісу
А Головними
розповсюджувачами насіння в лісі є дрібні тварини і птахи.
Б Збирання лісових ягід та плодів.
В Заготівля лікарської сировини.
Г лісі ростуть
тільки дерева .
Г Чудова
відпочинкова зона.
Д Виділення кисню.
6. Склади ланцюг
живлення в лісі влітку
________________________________________________________________________________
7.
Запиши тварин, які занесені до Червоної книги України
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Як змінюється нежива
природа восени?урок в 3 класі
Мета: ознайомити учнів з прикметами та
ознаками осені; вчити помічати їх у природі, спостерігати за природою свого
краю восени; розвивати спостережливість, пам'ять; виховувати любов до природи.
хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання
_ Які пори року визнаєте?
— Яку пору року змінює осінь?
— Скільки осінніх місяців? Назвіть
їх.
— Який з цих місяців вінчає початок
осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені,
жовтень — середина, листопад — кінець цієї пори року.)
_ чому саме така їх назва
2.Хвилинка спостереження
-
Який зараз місяць осені, день тижня, число
-
Чи були зранку опади, які саме?
-
Який стан неба?
-
Чиє вітер? який саме?
-
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся
про стан неживої природи восени.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пригадайте, що ми відносимо до
неживої природи?
(відповіді дітей)
2.Інтерактивна вправа «
Що це?»
-
Гномом – прилад за допомогою якого виміряють висоту Сонця на
небосхилі. Опівдні Сонце високо на
небосхилі – тінь коротка, низько на небосхилі тінь довга, тобто чим нижче
опівдні розташовується Сонце, тим довшою стає тінь від гномона. Унаслідок
зменшення полудневої висоти Сонця в неживій природі відбуваються зміни
тривалості дня і ночі.
-
Хвилинка-цікавинка
Одним з найдавніших приладів для
вимірювання часу були сонячні годинники. Основною частиною сонячного годинника
є гномон, тобто предмет, здатний відкидати більш-менш чітку тінь. Довжина і
напрям тіні гномона дозволяє судити про положення Сонця в небесах і, отже,
дізнаватися денний час. У сонячний годинник тінь відкидається на плоску або
вигнуту поверхню - кадран, що відповідає циферблату сучасних механічних
годинників. У Бердянську один з
найбільших сонячних годинників Європи
3. Робота з підручником (с 44-45)
— Роздивіться малюнки на с. 44 і
розкажіть, чи світло на вулиці, коли ви вранці прокидаєтеся, чи ввечері лягаєте
спати. Пригадайте, як було влітку та на початку осені?
Розповідь про осіннє рівнодення(21-23
вересня)
— Коли день осіннього рівнодення? По
скільки годин тривають день і ніч?
Що
відбувається з днем і ніччю впродовж жовтня і листопада?
Робота над прислів’ями на дошці
— Поміркуйте над змістом народних
висловів: «Листопад уриває дня та ночі додає»; «Листопадовий день, що заячий
хвіст».
Восени дні стають короткими, тому на Землю
потрапляє все менше і менше тепла і світла.
Синьокрила Сойка допитується: «Як змінюється температура повітря впродовж осені? Як це
впливає на стан неба і хмарність? Чи часто восени випадають дощі? Чи часто
буває вітряна погода? ».
2. Фіікультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Літературна хвилинка
— Про осінь Т. Г. Шевченко сказав
так:
Минає літо, шелестить
Пожовкле листя по діброві,
Гуляють хмари, сонце спить.
— Про які ознаки осені ви дізналися?
Які з них відбуваються у неживій природі?
День був ясний, сонячний і теплий. Надворі
стояла суша. Небо синіло, як літом. Сонце ходило на небі низько, але ще добре
припікало косим промінням. Тихий вітер ледве ворушився. Половина листя на
вербах уже пожовкла, але на тополях лист зеленів, ніби влітку. Якби не жовте
листя в садах, то можна було б подумати, що надворі справжнє літо. Тільки
зелена низька озимина нагадувала про осінь. (7. Іван Нечуй-Левицький)
— Який місяць осені описаний у цьому
творі? За якими прикметами ви дізналися? Які з цих змін відбуваються у живій
природі? у неживій?
2. Робота над загадками Явища природи
• Голі поля, мокне земля,
Дощ полиняє. Коли це буває? (Восени)
• Летить орлиця па синьому небу,
Крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)
• Невидимка ходить н гаї, Всі
дерева роздягає. (Осінь)
• Кали нема — чекають,
Коли прийду — тікають. (Дощ)
• Рукавом махнув — Дерево
зігнув. (Вітер)
Сивий кінь на весь світ наліг. (туман)
3. Тестування
1.З’єднай стрілками частини тверджень
та показники гномона
2.В день осіннього рівнодення дні однакові
– по 12 годин
3.Якими стають дні восени порівняно з
літом(дні коротшими
4. Які ознаки бабиного літа
Взаємоперевірка(обмінюються листочками і
звіряють з комп’ютером)
VI. Підсумок
уроку
— Як змінюється восени висота сонця
в небі і тривалість дня? До чого це призводить?
— Назвіть декілька осінніх явищ в
неживій природі.
— Які опади бувають восени?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 44-45.
— Про бабине літо складіть розповідь.
1.З’єднай стрілками частини тверджень та
показники гномона
1Опівдні Сонце високо на небі тінь довга
2.Опівдні Сонце низько на небі тінь коротка
2.В день осіннього рівнодення
а)день коротший, ніч
довша
б)день і ніч однакові –
по 12 годин
в)день довший а ніч
коротша
3.Якими стають дні восени порівняно з літом
а)коротшими
б) довшими
в) однаковими
4. Які ознаки бабиного літа
а) Жовтіє листя на деревах та кущах
б) Часто бувають заметілі
в) літає павутиння
Самостійна
робота з природознавства 3 клас тема :
Вода
1 варіант
Дайте правильну відповідь
1.
Вода у
газоподібному стані це :
а) сніг і лід
б)пара
в)дощ.
2. Вода потрібна:
а)рослинам
б)тваринам
в)усім живим організмам.
3. Вода у газоподібному
стані:
а)має форму
б)не має форми.
4. Уприроді вода перебуває у ------станах:
а)двох
б) трьох
5. Град – це:
а)твердий стан води
б)рідкий стан води
в) газоподібний стан води.
6. Роса – це:
а)твердий стан
б)рідкий стан
в) газоподібний стан.
7. Сніг – це:
а) твердий стан води
б)рідкий стан
в)газоподібний стан води.
8.Пара – це:
а) твердий стан води
б)рідкий стан
в)газоподібний стан води.
9. Підкресліть властивості
води – рідини:
Безбарвна, має форму, текуча. має запах,
прозора.
10.Доповніть
твердження
У які пори року в природі відбуваються
такі перетворення води :
з рідкого стану – в
твердий?---------------------------
з рідкого стану – газоподібний?----------------------
11. Які речовини
не розчиняються уводі? Підкресліть.
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
12.Установіть відповідність(з’єднай)
Твердий стан
води -1С
Рідкий стан +15С
13.Доповніть речення .
Вода з_______стану
переходить у _______при _________.
(Рідкий, газоподібний, при
охолодженні)
Поміркуйте. Запишіть свої думки
14.Чому взимку під час сильних
морозів можуть руйнуватися труби?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Чому плями від олії не можна
змити водою?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самостійна
робота з природознавства 3 клас тема :
Вода
2 варіант
Дайте правильну відповідь
1.
Вода у твердому стані :
а)сніг і лід
б)пара
в)дощ
2.Без води не можуть жити?
а)рослинам
б)тваринам
в)усім живим організмам.
3.Вода у рідкому
стані:
а)має форму
б)не має форми.
4.Іній – це:
а)твердий стан води
б)рідкий стан води
в) газоподібний стан води.
5.Туман – це:
а)твердий стан води
б)рідкий стан води
в) газоподібний стан води.
6. Дощ – це:
а)твердий стан води
б)рідкий стан води
в) газоподібний стан води.
7. Лід – це:
а)твердий стан води
б)рідкий стан води
в) газоподібний стан води.
8. Доповніть
речення:
Без води ______рослини, _________ тварини.
(гинуть,
засихають)
9. Підкресліть
властивості льоду
М’який, твердий, має запах, прозорий,
безбарвний.
10. Доповніть
твердження
У які пори року в природі відбуваються
такі перетворення води :
з газоподібного стану – в рідкий ?------------------------
з твердого
стану – в рідкий
?----------------------
11. Які речовини
розчиняються у воді?Підкресліть
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
12. Установіть відповідність(з’єднай)
Твердий стан води - + 7 С
Рідкий стан - - 2С
13. Доповніть речення.
Якщо нагріти _______, то _______ перетворюється
на __________.
(Воду, вони,
сніг і лід)
Поміркуйте. Запишіть свої думки
14. Чому в акваріумі добре видно рибок, рослини і пісок?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Чому плями від олії не можна змити водою?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий